2020-02-20 0
Пред близо 160 клиенти, партньори и журналисти Konica Minolta показа визията си за работното място на бъдещето. По време на конференцията Digital Workplace of the Future компанията демонстрира иновативни технологии и платформи, които подпомагат фирмите в повишаване на ефективността на бизнес процесите им и осигуряват цялостни решения за управление на документи и печат.
Konica Minolta предоставя всичките си услуги с ясното знание за постоянно развиващата се среда на бизнеса на своите клиенти.
От възможностите могат да се възползват както малки и средни предприятия, така и големи компании от различни индустрии. В световен мащаб Konica Minolta държи 21 283 патента, повечето за технологични подобрения.
По време на конференцията беше обособена специална демо зона, където посетителите видяха демонстрации на Workplace Hub – решението, което създава защитена и надеждна инфраструктура, спомагаща за по-ефективна работа чрез комбинация на многофункционален принтер, супермодерен HPE сървър за съхранение на данни, безжична точка за достъп, доказани функции за киберсигурност и GDPR съвместимост. Сред другите технологии, представени с практически примери в демо зоната, бяха интелигентно управление на информацията, оптимизация на печата и видеонаблюдение с изкуствен интелект.
За първи път в България пред гостите на конференцията бяха демонстрирани и системите за видеонаблюдение Mobotix, които разполагат с вграден изкуствен интелект. Те могат да работят заедно с други електронни устройства, да ги управляват, да си взаимодействат с тях и да взимат решения, базирани на невронни мрежи. Нямат нужда от мрежово записващо устройство и разполагат с технология за лицево разпознаване. Могат да различават животни, автомобили, изоставен багаж, нетипични струпвания и дори човек, който е изпаднал в беда. Сред компаниите, които вече използват иновативната технология, са големи производствени, транспортни, логистични и ритейл организации.
Според доклад, публикуван в International Journal of Enterprise Information Systems, един служител губи средно по 2,5 часа на ден, като работи върху задачи, които негов колега вече е свършил. Дигиталното работно място е необходимост от първостепенна важност, ако компаниите искат да са клиентски ориентирани, бързи в изпълнението и по-продуктивни. По данни на Gartner 2/3 от служителите очакват гъвкаво работно време, като 1/4 от европейците вече се възползват от това под формата на 1 ден работа от вкъщи. Тази мобилност изисква достъпът до фирмената информация да е бърз и лесен и да съществува по-голяма възможност за сътрудничество между колегите и работа в екип. Решенията на Konica Minolta допринасят за това, като същевременно допълват наличната ИТ инфраструктура, заместват остарелите технологии и заемат водеща роля във всички ИТ дейности.
"30% от нетните ни продажби са от портфолиата ни за управление на документи, ИТ инфраструктура и интелигентно видеонаблюдение, възможности, с които разширихме предлаганите от нас услуги едва преди 4 години. Konica Minolta е в България вече 15 години, като винаги сме се стремили да предлагаме иновативни технологични решения, които да дават стойност на нашите партньори", каза по време на представянето Елена Дречева, изпълнителен директор на "Коника Минолта Бизнес Солюшънс България".
Според проучване на Konica Minolta и консултантската агенция Opinium, поведено в четири държави на два континента, 33% от малките и средните предприятия посочват като предизвикателство пред бизнеса си киберсигурността. Близо 1/5 пък имат затруднения с ИТ инфраструктурата. Това води до загуба на време и средства, влошаване на производителността на служителите и качеството на положения труд. Решенията на Konica Minolta допълват съществуващата ИТ инфраструктура и заемат водеща роля във всички ИТ дейности. Дигитализацията на работното място е ключов процес за предприемачите в световен мащаб, защото 75% от работната сила до 2025 г. ще са хора, израснали с технологиите и приемащи ги за даденост. Данните представи Кимо Ярвенсиву, мениджър „Стратегически партньорства“, М-Files.
От 2016 г. насам броят на партньорите на Konica Minolta в България се е увеличил с 21%, а екипът – с 46 на сто. Компанията има представителства в 9 български града – София, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Велико Търново, Шумен, Плевен, Благоевград.
Konica Minolta инвестира в Компетентностен център за интелигентно видеонаблюдение за Европа. Тук в България се осъществява развойна дейност, трупат се знания и умения, споделяни със служителите на компанията навсякъде по света.
Партньори на конференцията Digital Workplace of the Future бяха M-Files, Mobotix, Microsoft, Y Soft и ABBYY.
Сред компаниите, които работят с Konica Minolta, са Lidl, LC Waikiki, DB Schenker, група ГЕОТЕХМИН, А1 и други.