Здравейте, не съм юрист - лекар съм в едно малко селце в близост до Видин. Всяка година пренаемам кабинета в който се намирам, но от тази година ме карат да се явявам на търг, въпреки че други кандидати за това помещение, още по-малко лекари няма. До сега съм го наемал в условията на Закона за лечебните заведения където в чл. 102 ал. 4 пише, че "Управителните органи на лечебните заведения, до които е направено предложение, са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори за помещенията по цени в размер 10 на сто от наемната цена, определена от съответния общински съвет по реда на Закона за общинската собственост", но от една година общината сключва договорите само след явяване на търг и съответно спечелването му, като на въпроса ми защо е необходимо да се явявам на търг ми отговарят "така сме решили и че съгласно Закона за общинската собственост е било така. Не ме притеснява това, че ще има други кандидати или няма да спечеля търга - такава вероятност няма. Просто защото няма кандидати за това място. Интересувам се как се постъпва в случаи като този. Когато един частен случай е решен в един закон, а в друг по-общ казусът е решен по друг начин. Кой в случая има право - аз да настоявам да склуча договор без явяване на търг или общината която ме кара да се явя на търг , да закупя тръжна документация , да платя депозит и други такси и разходи.
Ще бъда благодарен на всяко мнение по този казус. Благодаря на всички отзовали се!
- Дата и час: 25 Ное 2024, 23:32 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Кой е прав ? Аз или общината"
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
ДАВАНЕ ПОД НАЕМ НА ИМОТ – ЧАСТНА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ
Закон за общинската собственост - извлечение
Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2004 г.) (1) Свободни нежилищни имоти - частна общинска собственост, които не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица на издръжка на общинския бюджет, могат да се отдават под наем на трети лица.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2008 г., доп. - ДВ, бр. 15 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 45 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Отдаването под наем на имоти по ал. 1 се извършва от кмета на общината след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс, освен ако в закон е предвидено предоставянето под наем да се извършва без търг или конкурс или е определен друг ред. Въз основа на резултатите от търга или конкурса се сключва договор за наем от кмета на общината или от оправомощено от него.
Закон за лечебните заведения – извлечение
Чл. 102. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Съществуващите публични здравни заведения за извънболнична помощ се преобразуват със заповед на министъра на здравеопазването в лечебни заведения - еднолични търговски дружества, до 1 март 2000 г. и се регистрират в регионалните здравни инспекции по реда на чл. 40, като видовете лечебни заведения могат да бъдат само тези по чл. 8, ал. 1, т. 2, букви "в" и "г" и т. 3.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г.) Трудовите правоотношения с медицинските специалисти, извършващи извънболнична помощ в здравните заведения по ал. 1, се уреждат по реда на чл. 123 от Кодекса на труда.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., попр. - ДВ, бр. 114 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 65 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2005 г., в сила от 01.01.2007 г.) Лекарите и лекарите по дентална медицина, работещи в лечебното заведение при преобразуването му и извършващи извънболнична помощ, или учредени от тях лечебни заведения сключват наемен договор за помещенията, обзавеждането и апаратурата с управителните органи на лечебните заведения.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 65 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Управителните органи на лечебните заведения, до които е направено предложение, са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори за помещенията по цени в размер 10 на сто от наемната цена, определена от съответния общински съвет по реда на Закона за общинската собственост, а за обзавеждането и апаратурата по цени, равни на месечните им амортизационни отчисления, съгласно чл. 15 от Закона за счетоводството. Управителните органи не могат да прекратят едностранно договорите по ал. 3 при наличие на договор с Националната здравноосигурителна каса, освен при неизпълнение на основните задължения на наемателя. В случай на отказ на управителния орган да сключи наемния договор, лицата по ал. 3 могат да предявят иск пред районния съд за обявяване на договора за окончателен.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Наемни договори с лечебните заведения могат да се сключват и с други лечебни заведения при наличие на свободни помещения, обзавеждане и апаратура само след сключване на договорите с лицата по ал. 3.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Имуществото на непреобразуваните публични здравни заведения за извънболнична помощ се управлява от кмета на общината, упълномощено от него лице или от създадено от общинския съвет търговско дружество за стопанисване и управление на собствеността. Медицинските специалисти, които извършват извънболнична помощ в помещенията на тези заведения имат права по ал. 3 и 4.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г.) Преобразуването по ал. 1 в лечебни заведения за извънболнична помощ може да се извършва след влизането в сила на наредбите по чл. 41, ал. 4 от този закон и чл. 26, ал. 3 от Закона за народното здраве.
Oт горецитираните закони следва, че ако Вие сте лекар, който е работил в кабинет-част от лечебно заведение по време на преобразуването му, или ако това заведение все още не е преобразувано, имате пълното право да искате да ви бъде предоставен под наем без търг този кабинет при условията на чл. 102 ал.3 и 4 от Закона за лечебните заведения.
Необходимо е да си уточните фактологията, за да бъдат разяснени правата и възможностите Ви.
Закон за общинската собственост - извлечение
Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2004 г.) (1) Свободни нежилищни имоти - частна общинска собственост, които не са необходими за нуждите на органите на общината или на юридически лица на издръжка на общинския бюджет, могат да се отдават под наем на трети лица.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 63 от 2007 г., в сила от 03.08.2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2008 г., доп. - ДВ, бр. 15 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 45 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Отдаването под наем на имоти по ал. 1 се извършва от кмета на общината след провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс, освен ако в закон е предвидено предоставянето под наем да се извършва без търг или конкурс или е определен друг ред. Въз основа на резултатите от търга или конкурса се сключва договор за наем от кмета на общината или от оправомощено от него.
Закон за лечебните заведения – извлечение
Чл. 102. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Съществуващите публични здравни заведения за извънболнична помощ се преобразуват със заповед на министъра на здравеопазването в лечебни заведения - еднолични търговски дружества, до 1 март 2000 г. и се регистрират в регионалните здравни инспекции по реда на чл. 40, като видовете лечебни заведения могат да бъдат само тези по чл. 8, ал. 1, т. 2, букви "в" и "г" и т. 3.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г.) Трудовите правоотношения с медицинските специалисти, извършващи извънболнична помощ в здравните заведения по ал. 1, се уреждат по реда на чл. 123 от Кодекса на труда.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., попр. - ДВ, бр. 114 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 65 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2005 г., в сила от 01.01.2007 г.) Лекарите и лекарите по дентална медицина, работещи в лечебното заведение при преобразуването му и извършващи извънболнична помощ, или учредени от тях лечебни заведения сключват наемен договор за помещенията, обзавеждането и апаратурата с управителните органи на лечебните заведения.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 65 от 2000 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Управителните органи на лечебните заведения, до които е направено предложение, са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори за помещенията по цени в размер 10 на сто от наемната цена, определена от съответния общински съвет по реда на Закона за общинската собственост, а за обзавеждането и апаратурата по цени, равни на месечните им амортизационни отчисления, съгласно чл. 15 от Закона за счетоводството. Управителните органи не могат да прекратят едностранно договорите по ал. 3 при наличие на договор с Националната здравноосигурителна каса, освен при неизпълнение на основните задължения на наемателя. В случай на отказ на управителния орган да сключи наемния договор, лицата по ал. 3 могат да предявят иск пред районния съд за обявяване на договора за окончателен.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Наемни договори с лечебните заведения могат да се сключват и с други лечебни заведения при наличие на свободни помещения, обзавеждане и апаратура само след сключване на договорите с лицата по ал. 3.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Имуществото на непреобразуваните публични здравни заведения за извънболнична помощ се управлява от кмета на общината, упълномощено от него лице или от създадено от общинския съвет търговско дружество за стопанисване и управление на собствеността. Медицинските специалисти, които извършват извънболнична помощ в помещенията на тези заведения имат права по ал. 3 и 4.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г.) Преобразуването по ал. 1 в лечебни заведения за извънболнична помощ може да се извършва след влизането в сила на наредбите по чл. 41, ал. 4 от този закон и чл. 26, ал. 3 от Закона за народното здраве.
Oт горецитираните закони следва, че ако Вие сте лекар, който е работил в кабинет-част от лечебно заведение по време на преобразуването му, или ако това заведение все още не е преобразувано, имате пълното право да искате да ви бъде предоставен под наем без търг този кабинет при условията на чл. 102 ал.3 и 4 от Закона за лечебните заведения.
Необходимо е да си уточните фактологията, за да бъдат разяснени правата и възможностите Ви.
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
Здравейте, и благодаря за бързия отговор. Лекар съм и работя в този кабинет от 20 години, още когато бе под шапката на тогавашната общинска болница и в последствие поликлиника. Преди 12 години със здравната реформа поликлиниката стана ДКЦ, болницата стана - търговско дружество, а кабинетите по селата се пренаеха от работещите в тях лекари - сега ДжиПиТа. Не са преобразувани и в общината няма структура която да ги стопанисва и по тази причина лекарите ги наемат директно от общината чраз сключване на договор за наем приподписан от кмета на общината. В първите години сключвахме договори без търгове за по 3 години и ситуацията бе горе-долу търпима. Последната администрация е решила , че цялото имущество на на общината трябва да се отдава под наем чрез провеждане на търгове и въпреки, че в искането за сключване на договор съм упоменал цитираните по-горе членове упорито ми се отказва да сключа договор без явяване на търг. Това , а и че към изискуемите документи ми изискват все още "Актуално състояние" въпреки че съм регистриран по търговския закон издава според мен явно непознаване и незачитане на закона и въпреки че в частен разговор с юристконсулта на общината (която познавам лично) съм и показал тези нередности според мен - общината като институция и работещите в нея продължават да ме приканват да се явя на търг за да ми отдадат помещението за 1 година. В началото на следващата година одисеята ще започне отново. Както казах в първия си пост не се страхувам , че ще остана помещение в което работя, но мисля че това е единственото облекчение което ми се полага като лекар и то е установено със закон. Огромно неудомение буди в мен позицията на общинската администрация, която много учтиво ми отказа да сключи договор без търг с мен.
- krasimirnachev1969
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 02 Апр 2013, 16:54
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
Ако кабинетът, който ползвате не е предаден на ДКЦ-то или на Болницата (като собственост или за управление), за съжаление няма да можете да се ползвате от Закона за лечебните заведения и ще трябва да се явите на търга.Ако обаче Кабинетът се стопанисва от лечебно заведения, подайте молба-предлобение до Управителя на лечебното заведение по чл.102 ал.2 от Закона за лечебните заведения. При отказ можете да се обънете към съда с иск.
"(4) Управителните органи на лечебните заведения, до които е направено предложение, са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори за помещенията по цени в размер 10 на сто от наемната цена, определена от съответния общински съвет по реда на Закона за общинската собственост, а за обзавеждането и апаратурата по цени, равни на месечните им амортизационни отчисления, съгласно чл. 15 от Закона за счетоводството. Управителните органи не могат да прекратят едностранно договорите по ал. 3 при наличие на договор с Националната здравноосигурителна каса, освен при неизпълнение на основните задължения на наемателя. В случай на отказ на управителния орган да сключи наемния договор, лицата по ал. 3 могат да предявят иск пред районния съд за обявяване на договора за окончателен."
"(4) Управителните органи на лечебните заведения, до които е направено предложение, са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори за помещенията по цени в размер 10 на сто от наемната цена, определена от съответния общински съвет по реда на Закона за общинската собственост, а за обзавеждането и апаратурата по цени, равни на месечните им амортизационни отчисления, съгласно чл. 15 от Закона за счетоводството. Управителните органи не могат да прекратят едностранно договорите по ал. 3 при наличие на договор с Националната здравноосигурителна каса, освен при неизпълнение на основните задължения на наемателя. В случай на отказ на управителния орган да сключи наемния договор, лицата по ал. 3 могат да предявят иск пред районния съд за обявяване на договора за окончателен."
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
Разбирам какво искате да кажете, но отчитате ли ал.6 от ЗЛЗ
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Имуществото на непреобразуваните публични здравни заведения за извънболнична помощ се управлява от кмета на общината, упълномощено от него лице или от създадено от общинския съвет търговско дружество за стопанисване и управление на собствеността. Медицинските специалисти, които извършват извънболнична помощ в помещенията на тези заведения имат права по ал. 3 и 4.
Аз я тълкувам, че като лекар, който в момента упражнява такава дейност в това помещение се ползвам с правата по ал.3 и 4.
Днес ходих до общината и говорих със служителите там. Дребните служители казват че на тях реда за отдаване на помещения им е спуснат отгоре.... Говорих с юристката на общината (тя ми е лична позната), нейната позиция е колеблива - от това, че е напълно съгласна с мен от една страна, а от друга като на човек койта веднъж е заел грешна позиция и се страхува да признае това и се заиграва с това каква собственост е кабинета -дали публична или частна (честно казано той е строен по бригадирски начин преди години от жителите на селото и няма запазена документация и както през годините се е стопанисвал от болница, аптечно управление, поликлиника и накрая ДКЦ никой не зная каква е собствеността му).
Интересното е, че никой не отрича правата ми по чл.102 от ЗЛЗ, за това че имам право на 10% наем, съгласни са, че това упражнение с търга е по-скоро безсмислено, че имам право да искам договора да е по-дълъг от 1 година, но за това че в чл.102 пише , че са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори някак си го пропускат и според тях това не изключва търга. Накрая стигнахме до пазарлък - ако се явя на търг - те щели да пуснат договора за срок от 3 години.
Убеждавам се, че живеем в абсурдна държава. Държавни и общински органи нарушават законите, тълкуват ги едностранчиво и рестриктивно, когато се обърнеш мотивирано към тях те игнорират и си прехвърлят топката между различните служители. Както казах когато открих темата за мен този въпрос не е на живот и смърт, а по скоро въпрос на принцип. Сега ще има затишие от 5-6 дни - ще ви информирам своевременно какво развитие ще има темата по - нататък.
Благодаря за разбирането и ползотворните коментари и Ви поздравявам за хубавия форум, сигурен съм, че често ще го посещавам и чета.
С поздрав:
д-р Красимир Начев
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2000 г.) Имуществото на непреобразуваните публични здравни заведения за извънболнична помощ се управлява от кмета на общината, упълномощено от него лице или от създадено от общинския съвет търговско дружество за стопанисване и управление на собствеността. Медицинските специалисти, които извършват извънболнична помощ в помещенията на тези заведения имат права по ал. 3 и 4.
Аз я тълкувам, че като лекар, който в момента упражнява такава дейност в това помещение се ползвам с правата по ал.3 и 4.
Днес ходих до общината и говорих със служителите там. Дребните служители казват че на тях реда за отдаване на помещения им е спуснат отгоре.... Говорих с юристката на общината (тя ми е лична позната), нейната позиция е колеблива - от това, че е напълно съгласна с мен от една страна, а от друга като на човек койта веднъж е заел грешна позиция и се страхува да признае това и се заиграва с това каква собственост е кабинета -дали публична или частна (честно казано той е строен по бригадирски начин преди години от жителите на селото и няма запазена документация и както през годините се е стопанисвал от болница, аптечно управление, поликлиника и накрая ДКЦ никой не зная каква е собствеността му).
Интересното е, че никой не отрича правата ми по чл.102 от ЗЛЗ, за това че имам право на 10% наем, съгласни са, че това упражнение с търга е по-скоро безсмислено, че имам право да искам договора да е по-дълъг от 1 година, но за това че в чл.102 пише , че са длъжни в срок 15 дни след поискването да сключат наемни договори някак си го пропускат и според тях това не изключва търга. Накрая стигнахме до пазарлък - ако се явя на търг - те щели да пуснат договора за срок от 3 години.
Убеждавам се, че живеем в абсурдна държава. Държавни и общински органи нарушават законите, тълкуват ги едностранчиво и рестриктивно, когато се обърнеш мотивирано към тях те игнорират и си прехвърлят топката между различните служители. Както казах когато открих темата за мен този въпрос не е на живот и смърт, а по скоро въпрос на принцип. Сега ще има затишие от 5-6 дни - ще ви информирам своевременно какво развитие ще има темата по - нататък.
Благодаря за разбирането и ползотворните коментари и Ви поздравявам за хубавия форум, сигурен съм, че често ще го посещавам и чета.
С поздрав:
д-р Красимир Начев
- krasimirnachev1969
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 02 Апр 2013, 16:54
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
Отчитам Г-не ал.6. Там иде реч за ИМУЩЕСТВОТО НА ЗДРАВНИТЕ ЗАВЕДЕНИЯ, а не за Общинско имущество. Точно това обстоятелство трябваше да уточните: дали желаният от Вас кабинет е част от имуществото на здравното заведение, притежавано от здравното заведение като собственост, дали кабинетът е Общинска собственост, но предоставен за управление на здравното заведение или си е общинска собственост, непредоставена за управление на здравното заведение.
Обстоятелството, че в миналото сте се ползвали от намален наем по реда на ЗЛС, не означава, че така е трябвало да бъде, а още повече не означава, че в момента са налице условията за прилагане на ЗЛС.
Обстоятелството, че в миналото сте се ползвали от намален наем по реда на ЗЛС, не означава, че така е трябвало да бъде, а още повече не означава, че в момента са налице условията за прилагане на ЗЛС.
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
Re: Кой е прав ? Аз или общината"
Здравейте отново,
днес закупих тръжна документация за участи в търг с цел наемане на помещенията за които говорих по-горе. Цената е 48 лв. , което предизвика в мен въпроса как се определя тази цена. Търсих, но не намерих в нормативната уредба обяснение за това.
Отделно понеже проверих каква е собственноста на имота и той се оказа публична общинска собственост в мен възникнаха други въпроси - изобщо правилно ли е да бъде отдаван под наем и не би ли трябвало първо да се преобразува като частна общинска собственост и едва тогава да бъде обявен търг за наемането му.
Тръжната документация е елементарна , Заявление, оферта, декларация за оглед и това което ме изненада удостоверения за задължения към МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ (толкова ли е трудно на администрацията да провери имам или нямам задължения към тях самите), удостоверение за липса или наличие на задължения към бюджета (горе-долу същия въпрос кат опо-горе), УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА АКТУАЛНО СЪСТОЯНИЕ - защо го искат това изобщо когато закона за търговския регистър ЗАБРАНЯВА на държавни, общински и други служби и службички да искат този документ и ак оте го искат , защо тогава плащам на същия този регистър всяка година за да поддържа информация за фирмата ми ...
Това на пръв прочит , ако възникнат и други въпроси ще ги споделя с вас, ако имате отговори или идеи ще се радвам да ги споделите с мен.
С поздрав:
д-р Красимир Начев
днес закупих тръжна документация за участи в търг с цел наемане на помещенията за които говорих по-горе. Цената е 48 лв. , което предизвика в мен въпроса как се определя тази цена. Търсих, но не намерих в нормативната уредба обяснение за това.
Отделно понеже проверих каква е собственноста на имота и той се оказа публична общинска собственост в мен възникнаха други въпроси - изобщо правилно ли е да бъде отдаван под наем и не би ли трябвало първо да се преобразува като частна общинска собственост и едва тогава да бъде обявен търг за наемането му.
Тръжната документация е елементарна , Заявление, оферта, декларация за оглед и това което ме изненада удостоверения за задължения към МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ (толкова ли е трудно на администрацията да провери имам или нямам задължения към тях самите), удостоверение за липса или наличие на задължения към бюджета (горе-долу същия въпрос кат опо-горе), УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА АКТУАЛНО СЪСТОЯНИЕ - защо го искат това изобщо когато закона за търговския регистър ЗАБРАНЯВА на държавни, общински и други служби и службички да искат този документ и ак оте го искат , защо тогава плащам на същия този регистър всяка година за да поддържа информация за фирмата ми ...
Това на пръв прочит , ако възникнат и други въпроси ще ги споделя с вас, ако имате отговори или идеи ще се радвам да ги споделите с мен.
С поздрав:
д-р Красимир Начев
- krasimirnachev1969
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 02 Апр 2013, 16:54
7 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта