начало

Съдийската колегия единодушно защити съдия Мирослав Петров Съдийската колегия единодушно защити съдия Мирослав Петров

Магазин за дрехи

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Магазин за дрехи

Мнениеот karla » 20 Авг 2007, 13:57

Здравейте!

Бихте ли ми казали какви регистрации, уведомления и разрешителни са необходими, за да се осъществява търговия с дрехи в магазин?

Уведомяват ли се РИОКОЗ, пожарна, общинска администрация и някакви други органи? Кои са нормативните актове, които дават уредба?

Благодаря предварително за отговорите ви:)
karla
Младши потребител
 
Мнения: 45
Регистриран на: 20 Юли 2006, 10:52

Мнениеот uvella » 20 Авг 2007, 14:19

За да извършвате търговска дейност (ТЪРГОВИЯ с дрехи) трябва да сте търговец, регистриран по смисъла на Търговския закон. Следователно - първо трябва да си регистрирате фирма - ЕТ или ЕООД. След като решението на съда е в сила (за ЕТ, за ЕООД законът изисква и публикация в ДВ), следва регистрация по БУЛСТАТ, данъчна регистрация и такава в РУСО. Тогава вече можете за мислите за обекта - помещение и дали отговаря на стандартите за извършването на съответната търговска дейност. Дали отговаря на стандартите магазин за дрехи - ще ви кажат от съответните служби, когато започнете да вадите съответните разрешителни.
Но първо - трябва да "станете" търговец.
"Говори кратко, искай малко, тръгни си бързо"
Петър І
uvella
Потребител
 
Мнения: 206
Регистриран на: 08 Ное 2006, 13:31

Мнениеот karla » 20 Авг 2007, 15:27

Благодаря за отговора! Всъщност въпросът ми касаеше именно процедурата след възникването на търговеца... Интересува ме именно кои са компетентните служби и какъв режим установяват - разрешителен, уведомителен и т.н.

Доколкото ми стана ясно след дългото ровене в нормативната база - трябва да:
1. се уведоми общината за извършването на търговска дейност;
2. мисля, че трябва да се сключи договор за пожарна и аварийна безопасност;
3. да се получи свидетелство за регистрация на фискално устройство;
4. да се получи удостоверение за данъчна регистрация.

Има ли други необходими документи за функционирането на магазин за дрехи? Напр. във вр. с отпадъци, санитарни изисквания и др.?
karla
Младши потребител
 
Мнения: 45
Регистриран на: 20 Юли 2006, 10:52

Мнениеот karla » 20 Авг 2007, 16:01

Защото това лице съм аз!

Запозната съм с фирмо-регистрацията, но не и със специалната нормативна уредба в този сектор - търговия с дрехи.

Ето защо очаквам отговор от някого, който има опит и би го споделил с мен - каквато е философията на всеки форум - обмяна на мнения и опит! Благодаря! :)
karla
Младши потребител
 
Мнения: 45
Регистриран на: 20 Юли 2006, 10:52

Мнениеот avrora » 20 Авг 2007, 16:07

Ако магазинът ще е в София, има НАРЕДБА за реда и условията за извършване на търговска дейност на територията на Столичната община. Ако не, такива наредби приемат общинските съвети и следва да намерите тази, която е приета и действа на територията на Вашата община.
Там са описани и документите, които следва да представите.
Вече не е необходимо да регистрирате търговеца (ЕТ, ООД, др.) отивайки в данъчното. Това се случва служебно, достатъчна е БУЛСТАТ регистрация.
avrora
Младши потребител
 
Мнения: 69
Регистриран на: 17 Мар 2006, 11:43

Мнениеот atanaspetrovmeister » 20 Авг 2007, 16:45

Хайде вече и аз да се намеся...в качеството си на търговец! :wink:

И така:
След като вече сте регистриран търговец значи трябва:
1. Намирате си обекта , в който ще упражнявате дейността си.Този обект разбира се че трябва да е със съответната документация( РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ, ВЪВЕЖДАНЕ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ или каквото е там но да е разрешена търговия с пром. стоки). В противен случай ако ще сменяте статута на помещението - работата е сериозна
( в смисъл 2-3 000лв на консулт. фирма + 6-12 месеца чакане)
2.Купувате касов апарат или стария също може( не е сигурно, че от тази година имаше специално изискване за вида на фиск. устройство). Отивате да лицинзиран сервиз, сключвате договор за подръжка на фискалното устройство и с договора- в НАП за регистрация(друго ходене не е необходимо)
3.Всички търговки обекти в Пловдив подлежат на регистрация( не знам в др. общини как е ), т.е. 35 лв за регистрац. в общината и то ако са изрядни вс. документи
4. РИОКОЗ не ви вълнува щом обектът вече има статут на магазин
5. Относно персонала е необходимо да имате скл. договор за медицинско обслужване, за трудови договори няма да говорим, също и за договор за наем на магазина ако не е ваш!

Това е същественото сигурно ще излезат и други дреболии, некасаещи бизнеса Ви !
Успех!
Изображение
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта


cron