Страница 1 от 1

Ред за изискване на протокол от проведено общо събрание наЕС

МнениеПубликувано на: 19 Май 2022, 22:11
от jordan_dani
Здравейте,

Въпросът ми е следния: каква е законовата процедура за изискване на протокол от проведено общо събрание на Етажна собственост и съответно неговото оспорване?

Казусът е следнния: преди година си избрахме професионален домоуправител, който след три месеца започна да прави разни подобрения по входа (имахме сериозна сума натрупана в касата на входа, която му предадохме). Преди седмица, точно след една година, се направи второ ОС на входа, на което поискахме отчет за наличните пари и направените разходи, но не ни се даде конкретен отговор, попитахме и защо правихме толкова ремонти без да са наложителни, но той ни отговори, че за тези ремонти решението било взето на предишното общо събрание.

Сега се притесняваме какво ли сме решили на това общо събрание. Обеща да обяви протокол, но мина вече седмица и не е обявил. Писмено изискахме протокола още на следващия ден, но нямаме никакъв отговор, нито предоставен протокол.

Благодаря за отговорите.

Re: Ред за изискване на протокол от проведено общо събрание

МнениеПубликувано на: 20 Май 2022, 07:42
от ivanov_p
Според договора за управление. Не го ли четохте преди да подпишете?

Re: Ред за изискване на протокол от проведено общо събрание

МнениеПубликувано на: 22 Май 2022, 12:06
от guest1
Без значение, дали се прилага хипотезата на алинея 5 или алинея 8 от чл. 19 от ЗУЕС
Чл. 19. (5) Членове на управителния съвет могат да бъдат собственици и ползватели. За член на управителния съвет (управител) може да бъде избрано и посочено от собственика лице, което живее в сградата и е вписано в книгата на етажната собственост, както и лице, посочено от представляващия юридическото лице или едноличния търговец, когато самостоятелни обекти са собственост на юридически лица или еднолични търговци.
(8) По решение на общото събрание, взето с мнозинството повече от 67 на сто идеални части от общите части на етажната собственост, правомощията или част от тях на управителния съвет (управителя) могат да бъдат възлагани на физически лица или на юридически лица, които не са собственици. Договорът за възлагане се одобрява с решение на общото събрание, взето с мнозинство повече от 67 на сто идеални части от общите части на етажната собственост, и се сключва от упълномощено от общото събрание лице за срок до две години. Договор, сключен за по-дълъг срок, се смята за сключен за две години, а клауза, предвиждаща автоматично подновяване на договора или превръщането му в безсрочен, се смята за недействителна. В срока на договора избраното физическо или юридическо лице има правата, задълженията и отговорността на управителния съвет (управителя) по този закон.

трябва да се води протоколна книга.

Договорът си е договор, но ...
Чл. 9. Страните могат свободно да определят съдържанието на договора, доколкото то не противоречи на повелителните норми на закона и на добрите нрави.