Във внесения за разглеждане обвинителен акт подсъдимият С.А.Б., роден на *** г., е предаден на съд за:
-престъпление по 196, ал.1, т.2 във връзка с чл.195, ал.1, т.4 и т.5 във връзка с чл.194, ал.1 във връзка с чл.29, ал.1, б.”а” и б.”б” във връзка с чл.20, ал.2 от НК за това, че на 28.06.2009 г., в Рудник “***” – с.К., общ. Раднево, обл.Стара Загора, на междугарие Гара “***” – Гара “***”, след предварителен сговор с подсъдимите И.Д.С., А.Ф.А. и И.Е.Е., като съизвършител и чрез използване на техническо средство – топлорежещ инструмент – оксиженов резак, отнел чужди движими вещи - 6.66 линейни метра релси и 5 броя метални траверси на обща стойност 1103.52 лв., собственост на Рудник “***” – с.К., общ.Раднево от владението на Г. Х. Д. – МОЛ при Рудник “***” – с.К., общ.Раднево, без негово съгласие, с намерение противозаконно да ги присвои, като кражбата не представлява маловажен случай и е извършена при условията на опасен рецидив;
-престъпление по чл.340, ал.1 във връзка с чл.20, ал.2 от НК за това, че на 28.06.2009 г., в рудник “***” – с.К., общ.Раднево, обл. Стара Загора, на междугарие Гара “****” – Гара “***”, в съучастие - като съизвършител с подсъдимите И.Д.С., А.Ф.А. и И.Е.Е., повредил железен път, собственост на Рудник “***” – с.К., общ.Раднево, причинявайки на същия щети в размер на 6378.39 лв., като с това създал опасност за живота на Г.П.Р. и за значително повреждане на чужд имот – на дизелов локомотив 55250, собственост на Рудник “***” – с.К., общ.Раднево - щети в размер на 47 558.40 лв., щети в размер на 78 045 лв. на вагони, собственост на “БДЖ” ЕАД: вагон № 825239174964 – 36 460 лв., № 315239190194 – 36 100 лв., № 315239188875 – 5485 лв. и на 5 броя голямо тонажни контейнери, собственост на ТЕЦ “****” ЕАД, общо щети на стойност 131 981.79 лв.
От фактическа страна:
На 28.06.2009 г., около 10.30 – 11.00 часа, подсъдимите А.Ф.А. и И.Д.С. ***. Не след дълго към тях се присъединил подсъдимият С.А.Б.. Тримата разговаряли и след като станало въпрос, че никой от тях не разполага с пари, подсъдимият С.А.Б. предложил да отидат заедно до едно място, от където могат да изрежат релси и след като ги предадат за скраб, да си разделят получените от продажбата пари. Подсъдимите А.Ф.А. и И.Д.С. се съгласили. Подсъдимите И.Д.С. и С.А.Б. отишли до пункт за изкупуване на метали на фирма “***” в град Раднево, където до преди месец работил подсъдимият С.А.Б. и познавал работещите в пункта. Подсъдимият С.А.Б. попитал свидетелката И. Х. Б. – изпълняваща длъжността касиер, дали може да заеме топло режещ инструмент – оксиженов резак, с какъвто разполагали в пункта. Свидетелката И. Х. Б. дала положителен отговор. Подсъдимите С.А.Б. и И.Д.С. решили да вземат резака по-късно, след като намерят каруца. Върнали се при подсъдимия А.Ф.А., като по пътя срещнали подсъдимия И.Е.Е. и свидетеля Д. Г. С.. Споделили с тях намисленото и им предложили да участват, с което последните се съгласили.
Около 16.00 – 16.10 часа управляваният от свидетеля Г.П.Р. локомотив с влаковата композиция достигнал на около 5 км от Гара “***”. Когато локомотивът се намирал непосредствено до бившия пост “***”, управляващият локомотива машинист – свидетелят Г.П.Р. забелязал, че част от релсите на жп пътя, намиращи се в лека лява крива от трасето липсват. Свидетелят незабавно предприел действия по спиране на локомотива и влаковата композиция, с оглед максимално намаляване на скоростта преди попадане на същите в участъка от железния път, по който липсвали релсите и траверсите. При достигане на локомотива в участъка, от който подсъдимите отрязали и изнесли релсите и траверсите, локомотивът, както и цялата влакова композиция, станали неуправляеми. Локомотивът напуснал жп пътя и навлязъл в баластровата призма, при което свидетелят Г.П.Р. се опитал да се задържи, хващайки се за уредите в локомотива, но в резултат на удара паднал на пода на локомотива. Докато свидетелят се опитвал да се задържи на пода, последвал силен удар и се чул гръм. След това постепенно локомотивът спрял и свидетелят Г.П.Р. успял да излезе от него. Видял, че локомотивът е дерайлирал..
За кражбата ясно ето относно 340
По второто от предявените срещу подсъдимите обвинения:
За да извършат кражбата на 6.66 линейни метра релси и 5 броя метални траверси, подсъдимите С.А.Б., А.Ф.А., И.Е.Е. и И.Д.С. са отрязали същите от железния път, за който са знаели, че е в експлоатация. При демонтирането на посочените елементи от железния път подсъдимите са осъзнавали, че го повреждат. Умисълът им е бил да откраднат тези елементи, но едновременно с това същите са съзнавали, че повреждайки железния път, създават опасност за настъпване на значителни вредни последици - по самия път, а още и за придвижващите се по него влакови композиции, както и опасност за живота на лицата, които ги управляват. Доказателство, че подсъдимите са имали посоченото съзнание е фактът, че са пристъпили към отрязване на релсите и траверсите след възникнало пререкание между тях и свидетеля Д.Г.С., който, именно поради това, че жп пътят е бил в експлоатация, се е опитал да разубеди приятелите си от намерението им да се сдобият със скраб като отрежат релси и траверси. Без значение е обстоятелството, че подсъдимите не са имали пълна представа относно това точно до какви вредни последици ще доведе извършеното от тях повреждане на железния път.